#branding #projekty
Emocje podczas budowania marki
Przeglądając identyfikacje obcojęzycznych firm nie zawsze rozumiemy ich treści, ale prawie zawsze rozumiemy emocje, które przekazują. Kształt, kolor, font, przestrzeń, zdjęcia, gabaryty niosą ze sobą różne rodzaje emocji. Design może wykreować wizerunek firmy trendy i bliskiej konsumentowi. Może również wywołać wrażenie niemieckiego porządku czy brytyjskiego dystansu.
więcej#studio graficzne #projekty
Key Visual. Czu już czas na KV?
Kiedy logo nie wystarcza, firma szuka innych sposobów identyfikacji. W przestrzeni rynku istnieje wiele znaków firmowych, wiele nazw, wiele marek. Niektóre są wręcz stylizowane przez studio graficzne tak, żeby wyglądały jak logo znanej konkurencji. Nawet jeśli nazwa firmy, nazwa marki czy logo wyodrębnia się z otoczenia, może nie przenosić wystarczająco jasnego przekazu do grupy docelowej. więcej
#studio graficzne #zasady
Ile bodźców rozróżniamy?
Ile powinno być punktów w tworzonej ofercie? Ile bodźców rozróżniamy? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć George Miller. Przeprowadził badania psychologiczne nad zapamiętywaniem informacji i odkrył, że rejestrujemy 7 (±2) bodźców. Tą wartość stosuje się tam, gdzie prezentuje się informacje. Liczba zwana jest Magic Seven.
więcej