#branding #projekty
Emocje podczas budowania marki
Przeglądając identyfikacje obcojęzycznych firm nie zawsze rozumiemy ich treści, ale prawie zawsze rozumiemy emocje, które przekazują. Kształt, kolor, font, przestrzeń, zdjęcia, gabaryty niosą ze sobą różne rodzaje emocji. Design może wykreować wizerunek firmy trendy i bliskiej konsumentowi. Może również wywołać wrażenie niemieckiego porządku czy brytyjskiego dystansu.
więcej#studio graficzne #projektowanie
Marketing w projektowaniu - AIDA
Jak zaprojektować reklamę, aby kupujący wybrał ten produkt a zrezygnował z innego? To pytanie zaczęto sobie zadawać, gdy na rynku pojawiło się więcej towarów niż wynikałoby to z potrzeb ludzi. Zaczęto obserwować zachowania ludzi w sytuacjach kontaktu z towarem i tak powstał opis reakcji potencjalnego klienta: Attention - Interest - Desire - Action. W skrócie AIDA.
więcej#studio graficzne #zasady
Ile bodźców rozróżniamy?
Ile powinno być punktów w tworzonej ofercie? Ile bodźców rozróżniamy? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć George Miller. Przeprowadził badania psychologiczne nad zapamiętywaniem informacji i odkrył, że rejestrujemy 7 (±2) bodźców. Tą wartość stosuje się tam, gdzie prezentuje się informacje. Liczba zwana jest Magic Seven.
więcej