Jak wybrać nazwę dla domeny? Pozycjonowanie a nazwa domeny.

Domena to inaczej adres strony internetowej. Po tym, jak internauta wpisze poprawny adres w przeglądarce wyświetli się strona połączona z tą konkretną nazwą.

Słowa kluczowe w domenie a pozycjonowanie

W Internecie znajduje się wiele sprzecznych informacji na temat tego, czy zamieszczanie fraz kluczowych w domenie ma znaczenie dla pozycjonowania strony internetowej. Są specjaliści, którzy uważają, że umieszczanie słowa kluczowego w domenie daje przewagę nad konkurencją. Inni specjaliści uważają natomiast, że dodanie w domenie frazy nie ma znaczenia.

Jeszcze kilka lat temu zamieszczanie słów kluczowych w nazwie domeny przynosiło miarodajne efekty. Aktualnie Google coraz mniej respektuje upychanie fraz w domenie, często je ignorując. Zmiany, jakie zaszły w algorytmach bardziej wskazują na tym, że należy skupić się na marce oraz na tym, aby domena strony firmowej prezentowała się naturalnie. To wskazuje na profesjonalizm firmy do której strona internetowa zależy. Prognozuje się, iż Google dąży do całkowitego ignorowania słów kluczowych w adresach stron www. Korzystniejsze i bezpieczniejsze jest umieszczanie w nazwie domeny marki – brandu. Słowa kluczowe nie są już tak zwanym czynnikiem rankingowym. Każda kolejna aktualizacja algorytmu Google kładzie zwłaszcza nacisk na wartościowy content strony.

Od 2012 roku Google zauważył, że wielu właścicieli stron próbowało poprawić pozycjonowanie przez wybór domen EMD, czyli ściśle dopasowanych do słów kluczowych. W rezultacie, strony pozycjonowane w oparciu o EMD spadły, jeśli nie było dobrej jakości linków i wartościowego contentu. W nazwie domeny na pewno nie powinna znaleźć się cała fraza kluczowa (np. tworzenie-stron-www-konin.pl). Słowa kluczowe nawiązujące do marki i biznesu są natomiast tym, na co warto się zdecydować.

Skupienie się na marce

Marka – jest tym na czym należy się skupić, kiedy chodzi o ustalanie nazwy domeny.
Dzięki temu domena będzie wyglądała naturalnie i profesjonalnie. Aktualnie mówi się o tak zwanym brand signals. Oznacza to, że im częściej marka pojawia się w sieci to tym bardziej jest rozpoznawalna i wiarygodna dla wyszukiwarki. Google uznaje ją za godną polecenia w wynikach wyszukiwania. Branding jest nieodzowną częścią pozycjonowania, dzięki jakiej firma kontaktuje się z klientami oraz z partnerami biznesowymi. Jest to również praktyczne, ponieważ osoby które znają firmę stacjonarną nie mają później problemu ze znalezieniem jej w sieci. Dobra nazwa domeny jest: krótka, nie zawiera skomplikowanych wyrazów, nie posiada zbyt wielu łączników i cyfr.

 

Zapraszam do kontaktu

Mając 10 letnie doświadczenie w branży, znając temat zarówno od strony kreacji, programowania jak i marketingu, chętnie służę radą w wyborze najlepszej “drogi reklamowej” dla Państwa firmy.

Jestem praktykiem, cenię sobie przejrzystość oferty, dobry kontakt i zdecydowane działanie.

Łukasz Sochacki
właściciellinkedin
tel. +48 603-651-245
biuro@artso.pl

ARTSO
ul. Głogowska 132/140
60-243 Poznań

Formularz

2 + 1 = ?

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ARTSO Łukasz Sochacki, ul. Głogowska 132/140, 60-243 Poznań umieszczonych w tym formularzu w celu otrzymania oferty i informacji związanych z realizacją usług. Podaję swoje dane dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą. Wiem, że zgodę tą mogę wycofać wysyłając wiadomość na e-mail biuro@artso.pl używając adresu, którego zgoda dotyczy. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się Polityce Prywatności.


ARTSO.pl Poznań - Zapraszamy do współpracy

ARTSO.pl Agencja interaktywna
ul. Głogowska 132/140
60-243 Poznań