Konwersja jest wskaźnikiem mówiącym o tym, jakie rezultaty przynoszą działania marketingowe, jakich się podejmujemy. W przypadku sklepów www będzie to stosunek ilości odwiedzin do zrealizowanych zamówień. Konwersja = ilość wejść / zamówieni (cel). Np. 100 x wejść i 1 x zakup to konwersja 1%.
Statystki wskazują, że jeśli konwersja utrzymuje się na poziomie 5% albo więcej, to można być spokojnym o wyniki sprzedażowe. Jeśli natomiast wskaźnik ten wynosi 1% albo mniej, należy zastanowić się nad zmianą odnośnie dotychczasowego stylu prowadzenia sklepu internetowego. Wskaźniki układają się zależnie od branży. Średnio, dla branży spożywczej wskaźnik wynosi 3,58%, w branży beauty jest to 3,08%, w branży gier i zabawek – 2,43%, biżuteria – 2,14%, artykuły użytku domowego i ogrodnictwo – 1,81%, branża modowa – 1,96%, sport i rekreacja – 1,85%, elektronika – 1,27%, meble – 0,68%.
Znając albo szacując: średnią wartość koszyka oraz średni współczynnik konwersji dla konkretnej branży, możesz przeliczyć ile potrzebujesz wejść na stronę swojego e – sklepu, żeby wygenerować bez problemu zakładany budżet.
Jeśli na przykład dla uzyskania optymalnego dochodu potrzebujesz 4000 zł przychodu dziennie. Zakładasz średni kwotę wielkości koszyka na 200 zł to potrzebujesz 20 zamówień dziennie by osiągnąc przychód na poziomie 4000 zł / dzień.
20 zakupów x 200 złotych = 4000 złotych przychodu dziennie.
Natomiast, żeby wygenerować 20 zamówień dziennie przy zakładanej konwersji na poziomie 2% potrzebne jest 1000 wejść dziennie do sklepu. Z 1000 osób 2% zdecyduje się na zrealizowanie transakcji, co daje 20 zamówień w ciągu dnia.
Kiedy konwersja wyniesie 4%, potrzebne Ci już tylko 500 wejść dziennie by osiągnąć zakładany przychód. 4% z 500 wejść daje również 20 zamówień.
Trzeba jednak mieć świadomość tego, że około 95-98% wejść na stronę sklepów www nie kończy się sfinalizowaniem zakupu. Klientów można odzyskać przez zastosowanie działań remarketingowych, analizę porzuconych koszyków lub inne działania. Znając podstawowy wzór, bez problemu można obliczyć ile sklep powinien mieć odwiedzin dziennie lub miesięcznie, żeby osiągnąć zakładany wynik. Warto wiedzieć, ile kosztuje pozyskanie jednego wejścia do sklepu oraz czy są to wejścia, jakie kończą się zrealizowaniem zakupu. Zrezygnowanie z mniej trafnych wejść pozwala zmniejszyć koszty na reklamę albo przekierować je w przyszłości na trafniejsze transakcje. Proces ten określany jest jako optymalizacja konwersji.
Warto korzystać z serwisów partnerskich i portali polecających produkty z konkretnych sklepów. Idealnie nadają się do tego blogi tematyczne odnoszące się do konkretnych branż albo fora dyskusyjne. To dzięki nim można wygenerować najwyższy współczynnik konwersji, wynoszący 5,44%. Im bardziej merytoryczne źródło polecenia, tym szybciej użytkownicy podejmą decyzję o zrobieniu zakupów.
Innym źródłem pozyskiwania ruchu na stronie i tym samym podwyższania wskaźnika konwersji jest e – mail marketing, ze średnią 5,32%. Zamówienia podejmowane z tego źródła pochodzą od klientów, którym dany sklep jest znany i mają do niego zaufanie.
Ruch organiczny (z przeglądarek) zapewnia średnią konwersję na poziomie 2,08%. Na rezultaty z tego źródła pozyskiwania klientów trzeba poczekać nieco dłużej, ponieważ obecność w wyszukiwarkach www wypracowywana jest etapowo.
Można również skorzystać z mediów społecznościowych. Tutaj średnia konwersja utrzymuje się na poziomie mniejszym: 0.74%. Sklepy z tego źródła polecenia uzyskują najwyższe wyniki na poziomie 1,66%. Największe współczynniki konwersji wśród wszystkich social mediów pozwala zdobywać e–sklepom Facebook.
Jeżeli chcesz, by w Twoim sklepie internetowym wyraźnie wzrósł współczynnik konwersji, zapraszamy do skorzystania z Naszych usług pozyskania ruchu z pozycjonowania organicznego oraz z Google Ads.
Zapraszam do kontaktu
Mając 10 letnie doświadczenie w branży, znając temat zarówno od strony kreacji, programowania jak i marketingu, chętnie służę radą w wyborze najlepszej “drogi reklamowej” dla Państwa firmy.
Jestem praktykiem, cenię sobie przejrzystość oferty, dobry kontakt i zdecydowane działanie.
Łukasz Sochacki
właściciel
tel. +48 603-651-245
biuro@artso.pl
ARTSO
ul. Głogowska 132/140
60-243 Poznań
Formularz