Emocje podczas budowania marki


Emocje podczas budowania marki

Przeglądając identyfikacje obcojęzycznych firm nie zawsze rozumiemy ich treści, ale prawie zawsze rozumiemy emocje, które przekazują. Kształt, kolor, font, przestrzeń, zdjęcia, gabaryty niosą ze sobą różne rodzaje emocji.

więcej

Marketing w projektowaniu - AIDA

Marketing w projektowaniu - AIDA

Jak zaprojektować reklamę, aby kupujący wybrał ten produkt a zrezygnował z innego? To pytanie zaczęto sobie zadawać, gdy na rynku pojawiło się więcej towarów niż wynikałoby to z potrzeb ludzi. Zaczęto obserwować zachowania ludzi w sytuacjach kontaktu z towarem i tak powstał opis reakcji potencjalnego klienta: Attention - Interest - Desire - Action. W skrócie AIDA.

więcej

Trzy cele nowego projektu, które warto przemyśleć


Trzy cele nowego projektu, które warto przemyśleć

Każdy projekt musi mieć cel swojego istnienia. Projekt, przed którym nie postawiono żadnego celu, może w ogóle nie powinien być realizowany. Potrzebne zatem jest zwrócenie uwagi na zasady projektowania i istotę brandingu.

 

więcej

Konsumenci nie potrzebują marek?

Konsumenci nie potrzebują marek?

Tytuł artykułu jest celowo prowokacyjny, zwłaszcza dla ludzi zajmujących się marketingiem. Pomyśl … gdyby istniał sklep bez marek, to konsument znalazłby w nim wszystkie artykuły, których potrzebuje. Prawda?

więcej


"JA" idealne i "JA" rzeczywiste podczas wyboru marek

Ludzie wybierają produkty tych marek, które opowiadają pozytywną historię na ich temat. W przypadku produktów zaspakajający potrzeby wyższego rzędu, konsumenci traktują posiadane przedmioty jako „przedłużenie” samych siebie.

więcej

Above the Fold - zapomniana zasada projektowania?

Above the Fold - zapomniana zasada projektowania?

Kiedyś ludzie czytali gazety. Gazety to duże płachty zadrukowanego papieru. Trzeba je złożyć na pół, żeby dało się je sprawnie dostarczyć do kiosku. Złożona na pół gazeta ma dwie strony. Niewidoczną, na której leży, i widoczną, którą można od razu przeczytać bez rozkładania całości. Ta część znajduje się powyżej zagięcia. Above the fold.

więcej

Ile bodźców rozróżniamy?


Ile bodźców rozróżniamy?

Ile powinno być punktów w ofercie? Ile bodźców rozróżniamy? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć George Miller. Przeprowadził badania psychologiczne nad zapamiętywaniem informacji i odkrył, że rejestrujemy 7 (±2) bodźców. Tą wartość stosuje się tam, gdzie prezentuje się informacje. Liczba zwana jest Magic Seven.

więcej

Key Visual. Czy już czas?

Key Visual. Czy już czas?

Kiedy logo nie wystarcza, firma szuka innych sposobów identyfikacji. W przestrzeni rynku istnieje wiele znaków firmowych, wiele nazw, wiele marek. Nowych przybywa i są one do siebie podobne. Niektóre są wręcz stylizowane tak, żeby wyglądały jak logo znanej konkurencji. Nawet jeśli nazwa firmy, nazwa marki czy logo wyodrębnia się z otoczenia, może nie przenosić wystarczająco jasnego przekazu do grupy docelowej.

więcej

Landing Page co to jest?


Landing Page co to jest?

Najistotniejsza w Landing Pagu jest jego skuteczność. Osiąga się ją dzięki skracaniu drogi zakupowej i dobremu UX. Gdy firma przygotowuje akcję promocyjną jednego towaru, chce, żeby proces ewentualnego zakupu przebiegał szybko i sprawnie. Jeśli link na stronie z reklamą przenosiłby zainteresowaną osobę na stronę działu z wieloma produktami lub co gorsza na stronę główną, klient mógłby nie znaleźć produktu, po który tu przyszedł.

więcej